Friday 28 December 2012

~indahnya ISLAM~

Bismillahirrahmanirrahim...

Jom refresh balik otak kite...terbaca nota ini yang ade dalam simpanan...bangganya jadi org ISLAM...namun, terfikir, sampai saat ini ape yang dah kite sumbangkan untuk agama kite?? dah berapa banyak pengorbanan yang kite dah buat untuk agama?? insaf2...astaghfirullah...ISLAM itu tak perlukan kite, tapi kite yang perlukan ISLAM...ape ertinya kite beragama ISLAM, tapi takde satu pun sumbangan kite untuk ISLAM...ape erti kite beragama ISLAM, tapi tak beramal dengan agama..ISLAM hanya sekadar dalam IC???

Islam adalah satu-satu nya agama yang diterima oleh ALLAH S.W.T. Hanya agama yang diterima disisi Allah ialah  Islam. Barang siapa yang mencari atau menganuti selain daripada agama Islam maka Allah tidak akan menerimanya dan ia di akhirat nanti pasti rugi. Seperti kata-kata Saidina Umar r.a : " Kami adalah kaum yang dimuliakan oleh Allah dengan Islam, sekiranya kita mencari kemuliaan dengan selain daripada Islam maka kita akan dihina oleh Allah s.w.t.

Di antara kesempurnaan Islam itu seperti berikut:

* Islam adalah agama yang menjaga kepentingan semua manusia walaupun non-muslim.

* Islam menitik berat dunia dan akhirat.

* Islam menitik berat rohani dan jasmani.

* Islam memenuhi tuntutan hidup dan tuntutan perintah Allah.

* Islam ialah agama fitrah yakni agama yang selaras dengan naluri semula jadi manusia..

* Islam adalah agama yang berlaku adil kepada semua bangsa dan jantina.

* Persaudaraan dalam Islam berdasarkan ikatan akidah bukan kepada keturunan,kasta, suku, bangsa, status ekonomi dan sebagainya. Oleh itu Umat Islam adalah satu di seluruh dunia.

Buktikan kite CINTA agama kite...kebiasaannye manusia akan buat ape sahaja kebaikan untuk orang yang dia cintai...alangkah bagusnya kalau kite pun buat sebegitu untuk agama kite..





#antara sifat istimewa ISLAM ialah syumul yang bermaksud meyeluruh...Allahurabbi...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...