Wednesday 5 December 2012

~be professional~

Bismillahirrahmanirrahim...

Allah, baru sedikit kau ditimpa ujian hari ini...namun, cepat saje diri ini menangis...cari lah kekuatan itu...ya Allah, aku mohon kepadaMu sedikit kekuatanMu kepadaku untuk aku meneruskan langkah perjuangan ini...

Tadi baru habis buat spot-check kat kolej kediaman ni...ingatkan kenapa nak jumpe jaksis, rupe nye nak buat spot-check...dalam kelaparan, aku meneruskan perjuangan ini bersama2 sahabat2 yang lain dan felo...ade je student hantar mesej kat aku tanye ade spot-check ke...demi amanah dan tanggungjawab, aku takkan bagi tahu walaupun tu sahabat baik aku...ni apatah lagi kawan..BE PROFESSIONAL la wei dalam gerak kerja..aku buat sume tu bukan nye saje2...ade sebab nye..yang k0 pegi langgar peraturan tu kenape..amek k0..kan dah kene...jangan nak salahkan aku plak...tapi aku memang sedih la...cakap aku macam2..memang aku paham perangai die macam tu..tapi bile pikir die tu kawan aku, classmate plak tu, sape yang tak terasa...

Mase kawan, kawan la...mase gerak kerja, k0 kene paham la tugas aku...s0,,plissssss be professionallll.....tolong paham bahawasa nye, tu memang kerja aku...tu adalah AMANAH dan TANGGUNGJAWAB aku...sekecik2 perkara pun akan disoal nanti kat akhirat...depan Allah, takde nye nak main tawar menawar...semua dah tertulis..aku doakan moga k0 paham kenape aku buat macam tu..




#aku cube jalankan amanah sebaik mungkin...kuatkan aku ya Allah...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...