Saturday 1 December 2012

~couple~

Bismillahirrahmanirrahim...

Alhamdulillah, masih lagi dipanjangkan umur untuk menikmati kehidupan ini...jauh di lubuk hatiku, aku nak share sesuatu yang berkaitan dengan remaja zaman sekarang..rasenye, bende ni selalu je jadi isu...dan adakalanye, orang kat luar tu anggap perkara ni dah jadi perkara yang biase..mesti korang tertanya2 hal ape sbenar nye kn?? hal couple sbenar nye..cinta tidak halal antara lelaki dan perempuan...mmm, kalau korang rase perkara ni 'biase', kene check balik hati kite..sebab ape aku cakap kene check?? sebab nye ni berkaitan dengan maksiat..bile kite dah rase biase dengan maksiat yang berlaku di sekeliling kite, makne nye kite redha dengan maksiat itu.Na'uzubillahiminzaalik...Allah timpakan bala pada hamba2-Nya, bukan kepada  yang buat maksiat je..tapi semua..dan tugas kite semua untuk amal makruf nahi mungkar..

Terdengar dari seseorang, die cakap "alaa, tak remaja la kalau tak couple", "nak kenal dulu sebelum kawen", "senang nak study sekali" dan macam2 lagi la yang dorang mengadu kat aku...walaaweh ayat die..bukan aku tak bagi ko nak couple..tp aku pikir mase depan ko kat akhirat nanti..kan Allah dah pesan awal2 lagi kat kite dalam suarah Al-Israk ayat 32:

"Dan janganlah kamu mendekati zina;sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji dan suatu jalan yang buruk"

See??Allah larang sesuatu perkara tu, ada la hikmah nye..bukan nye saje2..ada paham?? tahan sekejap je...kalau ko sabar, sekejap je n ko dapat rase kemanisan iman tu sendiri...aku bukan nye ape, bende ni memang kene cegah..bukan saje2..sebab Allah suruh..

"Dan hendaklah ada di antara kamu segolongan umat yang menyuruh kepada kebajikan dan mencegah daripada yang mungkar. Mereka itulah orang yang beruntung"-Al-Imran:104



#muhasabah diri balik...sentiasa check hati kite ok..lindungi lah kami ya Allah...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...