Saturday 12 January 2013

~happy holiday~

Bismillahirrahmanirrahim...

Alhamdulillah...selesai sudah pembelajaran duniawi untuk semester 3 ni kat UTeM ni...insyaAllah jumpa lagi pada semester hadapan...semester 4...pantasnya masa berlalu. pejam celik, pejam celik dah habis semester 3...rasa macam baru masuk UTeM..haha

Manis, masam, masin, tawar, pahit, takde rase pape...semuanya ade...rasenye setiap semester akan rasa benda ni..takkan lari punye la..dah memang kehidupan sebegini..Allah dah rancang yang terbaik untuk hamba2 Nya...kita juga merancang, Allah jua merancang, tapi perancangan Allah lagi sweet..

Dan bagi aku, semester ni, semakin mencabar..subjek yang semakin mencabar...final exam pun dengan tenangnya jawab..orang lain kelam kabut, stress baca buku, study, faham, hafal...aku?? Alhamdulillah, aku bersyukur...sebab Allah tahu ape yang terbaik..bile tenang, rileks baru aku boleh belajar...harap2 result yang dapat nanti tidak menimbulkan fitnah pada agama..ok..tutup cerita exam..dah berlalu pun tadi..menangis keluar air mata darah sekali pun, tak dapat ubah ape2..sekarang kita tawakkal...ape2 pun keputusan yang keluar lepas ni terima dengan ikhlas...

Cuti sebulan lebih ni, pandai2 la bahagi masa..diri, keluarga, kawan kat kampung yang dah lama tak jumpa, dengan sedara mara dan kaum kerabat..masa ni la nak luangkan masa yang terluang dengan orang2 tersayang...bila dah kelas dah mula, susah ler...especially yang duduk jauh..macam aku ni...(jauh la sangat..johor je pn...) tp, kampung aku jauh..nun jauh di qlate...(bila nak balik ni??) 

Bila kat rumah, jangan la bersenang-lenang pula..mentang2 lah cuti, amal fardhi pun cuti...lawan godaan nafsu  tu nuraini...kena kuat..lagi2 tanpa sahabat di sisi...Allah Maha Melihat...tanggungjawab belum selesai...

#buka buku baru untuk semester hadapan...moga lebih tabah..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...