Sunday 8 March 2015

~watak aku dan dia~

Bismillahirrahmanirrahim...

ada watak aku. ada watak dia. 

watak dia yang lebih baik. lebih hebat. 
dia yang lebih dari segala segi. 
yang pasti disayangi lebih dari watak aku. 
lebih dari watak aku. 

watak aku yang bezanya total. 
yang mula penat dengan kerenah sendiri. 
yang letih menangis. 
yang setiap hari mencari sudut pandang berbeza dengan harapan hanya untuk tersenyum. 

persamaan : keduanya pencari Rabbi
perbezaan : watak dia sungguh maju berlari di hadapan
dan watak aku masih tertiarap  terlentang tiap kali jatuh cuba bangun di belakang. 

tapi watak aku tahu, walau hancur mana watak aku di hadapanNya
Allah akan tetap memandang dengan sepenuh kasih sayang.
takkan disisihkan aku dariNya. takkan pernah walau sekali. 

semoga watak aku lebih keras dan istiqamah untuk menjadi sebenar hambaNya.. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...